Elektriautode portaalist leiad infot Eestis enamlevinud elektriautode kohta – tutvustused, tehnilised andmed, müügi- ja rendiinfo, kasutajate kogemused, galeriid, uudised ja palju muud.
Elektriautod on säästlikumad, kui mistahes muud liiki transport. Ühe kilomeetri (1km) keskmine “kütusekulu” on elektriautodel umbes 0,016€/km.
Elektriauto hind on võrreldes tava autodega märgatavalt kallim. Kallimaks teeb peamiselt selle kõrgtehnoloogiline aku, mis võib moodustada pea poole auto maksumusest. Tänapäevastes elektriautodes kasutatakse liitium-ioon akusid. 16 kW aku võimaldab ca 150 km läbisõidu. Tavapärase 220V vooluvõrguga ühendatuna laeb aku ca 6-8 tundi. Kiirlaadijaga on laadimisaeg 20-30 minutit, mille jooksul saab aku laetud 80% ulatuses. Sobib ideaalselt igapäevaseks linnasõiduks ja sõitudeks linna lähedal
Kuna elektriautode aku on integreeritud auto põhja põrandasse, viib see auto raskuskese parema juhitavuse ja turvalisuse huvides madalamale, jättes rohkem ruumi sõitjatele salongis.
Elektriauto on oma ehituselt väga lihtne, on ka ülalpidamiskulud ja hoolduskulud madalad. Keskmiselt on elektrimootoris on umbes 5 liikuvat/kuluvat osa, tavaauto mootoril seevastu sadu. Pole tarvis õlivahetust ega käigukasti hooldust. Ainuke kulu on seondub akuga. Elektriauto kilomeetri hind on mitu korda odavam kui sisepõlemismootoriga autol.
Elektriauto eelised
-
Puuduvad heitgaasid – elektriauto ei saasta keskkonda
-
Väiksem müra
-
Väike sõidukulu – 100km sõidukulu on umbes 1.60€
-
Väike energiakulu – elektriautod ei vaja liiklusummikus energiat
-
Töökindel – elektriauto on lihtne ja töökondel
-
Suur mootori kasutegur – auto pidurdamisel liikumisenergia muudnub akude laadimiseks sobivadks energiaks
-
Peaaegu hooldusvaba – väiksemad ülalpidamiskulud
-
Lihtne kasutada
-
Pikk kasutusiga
-
Tasuta parkimise võimalus
Elektriauto miinused:
-
Väike sõiduulatus – talvisted oludes võib väheneda läbitav vahemaa pea poole võrra
-
Akude laadimisel suur ajakulu – võrreldes tanklas auto tankimisega
-
Autode hind – tänu kallitele akudele, mis võivad moosutada poole auto hinnast
-
Väike mudelite valik
-
Akude maksumus ja tööiga
Proovisõit / demokeskus
2013. aastal avas Teaduskeskus AHHAA (Tartus) Eesti esimese elektriautode demokeskuse, kus külastajad saavad võrrelda elektri- ja sisepõlemismootoriga autosid ning ka ise elektriautoga proovisõitu teha. Kohapeal on võimalik autosõitu simuleerida interaktiivsel elektriauto simulaatoril, millel on rool, pedaalid, käigukast jm. Seletatakse lihtsalt lahti, kuidas töötab elektriauto mootor, ülekandesüsteem ja kuidas akusid laetakse. Kõikidel külastajatel on võimalik teha laupäeviti ja pühapäeviti proovisõitu Nissan Leaf ja Mitsubishi i-MiEV elektriautodega. Rohkem infot leiad Teaduskeskus AHHAA kodulehelt.
Elektriautod ühissõidukite rajal
1. mail 2015 jõustus uus “Liiklusseaduse ja riigilõivuseaduse muutmise seadus”, mis lubab täiselektrilise veoajamiga elektrisõidukitel kasutada liiklemiseks ühissõidukite rada.
Vaata lisaks
Elektriauto on sõiduk, mis osaleb tavaliikluses, kuulub sarnaselt teistele autodele registreerimisele riiklikus registris ning kindlustamisele kohustusliku liikluskindlustuse ja vabatahtliku sõidukikindlustusega (kasko).